EΟΡΤΑΣΜΟΣ 200 ΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

2014-06-15 19:05

Κάθε χρόνο στις 30 Σεπτεμβρίου γιορτάζεται η "Ημερα μνήμης και τιμής των Εθνικών Ευεργετών". Στις 14 Σεπτεμβρίου 2014 συμπληρώνονται 200 χρόνια από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας (1814-2014), που συνέβαλε με καθοριστικό τρόπο στην εθνική παλιγγενεσία. Η Εταιρεία Ελλήνων Ευεργετών διοργάνωσε διαγωνισμό ζωγραφικής για τους μαθητές της Δ΄ και Ε΄ Δημοτικού και έκθεσης με θέμα "Η συμβολή των Ελλήνων Ευεργετών στη δημιουργία της σύγχρονης Ελλάδας" για τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού.

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στο διαγωνισμό και νικητές ανακηρύχτηκαν οι Αρχοντάκη Θεοδώρα από την Δ΄ Δημοτικού και η Λουλουδάκη Γαρυφαλλιά από την Ε΄ Δημοτικού. Μπορείτε να απολάυσετε και εσείς τα έργα τους:

 

 

 

 

 

Οι μαθητές της Στ΄ Δημοτικού στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, έγραψαν όλοι μαζί το κείμενό τους συνεργαζόμενοι μεταξύ τους άψογα!

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

2014-06-03 19:59

H B΄ Δημοτικού του σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Κ. Μπαρμούδη Παναγιώτα πραγματοποίησε τη φετινή χρονιά εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα "Υγιεινή διατροφή - Μεσογειακή διατροφή".

Έγινε προσπάθεια οι μαθητές να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις γνώσεις για ένα υγιεινό τρόπο διατροφής στην προσωπική τους ζωή, να συνδέσουν τη σωστή διατροφή με την σωματική, πνευματική και ακαδημαϊκή τους επιτυχία, να μάθουν για τα συστατικά των τροφών και να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της Μεσογειακής διατροφής.

Φτιάξαμε τα σπιτάκια των τροφών, χωρίζοντάς τα σε δημητριακά, λίπη, γαλακτοκομικά, φρούτα και λαχανικά, κρεατικά και αυγά:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επίσης κατασκευάσαμε τη δικιά μας πυραμίδα Μεσογειακής διατροφής:

Και διαχωρίσαμε τις τροφές σε υγιεινές και μη, κατασκευάζοντας την Υγιεινούλα και τη Βλαβερούλα:

 

ΜΙΤΑΤΟ

2014-05-18 23:13

Η Στ΄ Δημοτικού του σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Βλάχου Ευαγγελία, πραγματοποίησε τη φετινή χρονιά εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα "Το μιτάτο".

Το  Μιτάτο ή Μιτάτος είναι ένα πολύ μικρό σχετικά οικοδόμημα της ελληνικής υπαίθρου που απαντάται κυρίως στις Κυκλάδες και στην Κρήτη, σε όλα τα ορεινά χωριά των νομών Χανίων και Ρεθύμνου, ιδιαίτερα στα χωριά του Ψηλορείτη, των Λευκών Όρεων και στις λεγόμενες Χανιώτικες Μαδάρες.

Πρόκειται για μικρά, τετράγωνα κυρίως, κτίσματα, χαμηλού ύψους μέχρι 2 μέτρα, που κατασκευάζονται κυρίως από μπετό και πέτρες και διακρίνονται για το γερό σκαρί τους. Χτίζονται κυρίως σε βουνοπλαγιές με δύσκολες καιρικές συνθήκες. Έχουν περάσει περίπου 300 χρόνια από την κατασκευή τους, αλλά αντέχουν ακόμα. Γύρω από το μιτάτο υπάρχει συνήθως η μάντρα, καθώς χρησιμοποιείται κυρίως από βοσκούς.

Οι μαθητές μας προέρχονται κυρίως από αγροτικές οικογένειες και έχουν σχεδόν όλοι επισκεφτεί μιτάτα, τα οποία χρησιμοποιούν οι οικογένειές τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, οπότε και μεταφέρουν τα κοπάδια τους στα υψηλότερα τμήματα του Ψηλορείτη.

Οι μαθητές μας κατασκεύασαν τη δική τους μακέτα με το μιτάτο, σύμφωνα με τις εμπειρίες τους αλλά και τη χρησιμότητά του.

 

 

 

 

 

 

Προχώρησαν και στην κατασκευή ατομικού μιτάτου, ο καθένας, έχοντας ως πρότυπο το οικογενειακό τους μιτάτο.

EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΕ.ΣΥ.Π.

2014-05-18 22:51

Την Πέμπτη, 15-05-2014, η Κυρία Κορνηλάκη, εκπρόσωπος του ΚΕ.ΣΥ.Π., Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού Ηρακλείου, επισκέφτηκε το σχολείο μας.

Με το πρόγραμμα "Γυμνάσιο, το νέο μου σχολείο", πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των μαθητών της Στ΄ Δημοτικού, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Κ. Βλάχου Ευαγγελία για το νέο σχολείο, που θα εγγραφούν από το Σεπτέμβριο, το Γυμνάσιο Ζαρού.

Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές της Στ΄ Δημοτικού, ενημερώνονται για τη δεύτερη βαθμίδα της εκπαίδευσης, το Γυμνάσιο, και όλες τις αλλαγές που τους περιμένουν. Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και ακολούθησαν ερωτήσεις, που απασχολούν τους μαθητές μας.

 

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ACTIONAID

2014-05-13 21:24

Η Γ΄- Δ΄ Δημοτικού του σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Κυρία Καψάλη Άννα συμμετείχε στις δράσεις της ACTIONAID για την παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την εκπαίδευση 2014.

Με το σύνθημα "Από τις 4 έως τις 10 Μαϊου ζητάμε όλοι οι φίλοι μας να πάνε σχολείο" η ACTIONAID, που είναι πρωτοπόρος στο σχεδιασμό προγραμμάτων αναπτυξιακής εκπαίδευσης, οργανώνει μία εκστρατεία από μαθητές όλου του κόσμου για τα παιδιά όλου του κόσμου! 

Εκατομμύρια γονείς, δάσκαλοι και παιδιά ανά τον κόσμο απευθύνουν έκκληση στις κυβερνήσεις των χωρών τους, ώστε να παρέχουν δωρεάν και ποιοτική βασική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Αυτοί είναι υποστηρικτές της Παγκόσμιας Εκστρατείας για την Εκπαίδευση. Η τάξη του σχολείου μας πρόσθεσε τη φωνή της στη δική τους έκκληση.

Tα Άτομα με Αναπηρία δεν αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω της αναπηρίας, και τα παιδιά με αναπηρία δεν αποκλείονται από τη δωρεάν και υποχρεωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λόγω της αναπηρίαςτους.

Τα Άτομα με Αναπηρία μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια ενταξιακή, ποιοτική και δωρεάν πρωτοβάθμια εκπαίδευση και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ίση βάση με τους άλλους, στις κοινότητες στις οποίες ζουν.

(Απόσπασμα από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, 2008)

Δυστυχώς αυτό δε συμβαίνει στην πραγματικότητα και εκατομμύρια παιδιά με οποιουδήποτε είδους αναπηρία μένουν εκτός σχολείου και εκτός βασικής εκπαίδευσης.

Εμείς όμως, τους ανοίγουμε την πόρτα στο σχολείο μας και φωνάζουμε όσο πιο δυνατά μπορούμε:

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΛΙΜΝΟΔΕΞΑΜΕΝΗ ΓΕΡΓΕΡΗΣ

2014-05-19 20:58

 

Την Τρίτη, 06-05-2014, οι τάξεις Γ΄- Δ΄ Δημοτικού πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στη λιμνοθάλασσα της Γέργερης!

Η εξωποτάμια λιµνοδεξαµενή της Γέργερης και η μικρή φυσική εποχιακή λίμνη‘‘λίµνη στου ∆ιγενή το  µνήµα’’ βρίσκονται 1 χλμ. πριν τον οικισμό της Γέργερης σε ένα λόφο µε εξαιρετική θέα. Η λιμνοδεξαμενή τροφοδοτείται από τις πηγές της Γέργερης και κατασκευάστηκε με σκοπό να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες της περιοχής. Στην περιοχή της Λιμνοδεξαμενής και της φυσικής λίμνης έχουν καταγραφεί περίπου 63 είδη πουλιών. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον, καθώς η περιοχή βρίσκεται πάνω σε σημαντικό μεταναστευτικό διάδρομο για πολλά είδη της ορνιθοπανίδας.

Οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν και στις δύο λίμνες και παρατήρησαν, όσα είδη πουλιών, ήταν να συναντήσουν...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επίσης επισκέφτηκαν και τους νερόμυλους Γέργερης. Τη μεγάλη πόλη της Κρήτης, Γόρτυνα, που στην ακμή της είχε  35.000-40.000 κατοίκους, υδρεύουν τα νερά των πηγών της Γέργερης και ιδιαίτερα της Φουντάνας. Αυτό το μαρτυρούν υπολείμματα αγωγού που συναντούμε ακόμη και σήμερα σε διάφορα σημεία της περιοχής Γέργερης. Από το 15ο αιώνα και μετά άρχισαν να κτίζονται οι πρώτοι νερόμυλοι που με το πέρασμα του χρόνου φτάνουν σ'ένα μεγάλο αριθμό. Γύρω από την κατασκευή και συντήρηση των μύλων αυτών  αναπτύχθηκε μια ολόκληρη τέχνη, αυτή του πελεκάνου, που ιδιαίτερα στη Γέργερη γνώρισε άνθιση. 

 

ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΟΧΙ ΣΤΑ ΧΗΜΙΚΑ ΟΠΛΑ

2014-04-21 20:49

Το τελευταίο χρονικό διάστημα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το σενάριο της «καταστροφής» του χημικού οπλοστασίου της Συρίας - με τη μέθοδο της υδρόλυσης σε Αμερικανικό πλοίο - στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ Κρήτης – Μάλτας και Ιταλίας και στη συνέχεια την απόρριψη των λυμάτων στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Ένα νέο έγκλημα, που είναι αποτέλεσμα ιμπεριαλιστικών πολέμων, βρίσκεται σε εξέλιξη.

Προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσουμε την ελληνική κοινωνία να αντιδράσει ουσιαστικά, ώστε να αποτραπούν οι ανυπολόγιστες επιπτώσεις που θα έχει αυτή η πράξη στην υγεία όλων μας, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών "Δομήνικος Θεοτοκόπουλος" κάλεσε όλα τα σχολεία να συμμετέχουν σε εκπαιδευτική δράση ευαισθητοποίησης, αλλά και αποτροπής της επικίνδυνης ενέργειας.

·         Τη σχολική εβδομάδα από τις 24-3-2014 έως τις 28-3-2014 οι μαθητές/τριες, ζωγράφισαν με θέμα: «Σώστε το περιβάλλον - Όχι τα Χημικά Όπλα - Ναι στη Ζωή - Προστατέψτε μας», με σκοπό όλα τα έργα να σταλούν στη Βουλή των Ελλήνων,  ώστε να απαιτηθεί από την Ελληνική Κυβέρνηση να υπάρξει η απαιτούμενη παρέμβαση με σκοπό την προστασία του οικοσυστήματος της Μεσογείου, της υγείας των πολιτών και της εξεύρεσης μιας άλλης ασφαλέστερης λύσης.

Η τάξη Γ΄- Δ΄ δημοτικού, με υπέυθυνη εκπαιδευτικό την Κ. Καψάλη Άννα, συμμετείχε και δείτε κάποια από τα έργα των μαθητών:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

2014-05-14 21:05

 


 

Στις 08-04-2014, οι τάξεις Α΄ και Στ΄ Δημοτικού πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Γέργερη του Νομού Ηρακλείου στα πλαίσια του προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής, που πραγματοποίησαν και οι δύο υπεύθυνες εκπαιδευτικοί, Σμαροπούλου Αικατερίνη της Α΄ Δημοτικού και Βλάχου Ευαγγελία της Στ΄ Δημοτικού.

Εκεί οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν σε ένα οδικό δίκτυο, που έχει σχεδιαστεί με τη μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα σε σχέση με το πραγματικό. Διδάσκονται τους κανόνες κυκλοφορίας του πεζού του οδηγού αλλά και του ποδηλάτη, στοχεύοντας στη διαμόρφωση ορθής συνείδησης των παιδιών.

Κατασκευάσαμε τη δικιά μας αφίσα "ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ", χρησιμοποιώντας φωτογραφίες των μαθητών!

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο τέλος λάβαμε όλοι μαθητές και των δύο τάξεων το "ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΟΔΗΛΑΤΗ" 

και "ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ"!

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΓΕΡΓΕΡΗ

2014-05-06 21:28

Στις 27-03-2014, οι τάξεις Β΄ και Ε΄ Δημοτικού, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Σύλλογο Παραδοσιακών Προϊόντων και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στη Γέργερη του Δήμου Γόρτυνας!

Γυναίκες από το ορεινό χωριό του Ψηλορείτη, τη Γέργερη, έχοντας την επιθυμία να διατηρήσουν ζωντανές τις σπιτικές συνταγές που έχουν κληρονομήσει από τις γιαγιάδες τους, ίδρυσαν ένα συνεταιρισμό που έγινε η δουλειά και το μεράκι τους για την προβολή της αξίας των παραδοσιακών συνταγών τους και κατ’ επέκταση της κρητικής διατροφής.

Εκεί ξεναγήθηκαν οι μαθητές μας και γνώρισαν τον τρόπο παραγωγής των τοπικών, παραδοσιακών προϊόντων!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έφτιαξαν το δικό τους ψωμάκι, το οποίο ψήθηκε στον παραδοσιακό φούρνο και το πήραν μαζί τους για να απολαύσουν τη φοβερή του γεύση!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επισκεφτήκαν και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, που λειτουργεί μέσα στο Γυμνάσιο Γέργερης!

Σε αυτό μπορέσαν να θαυμάσουν δύο κατάλληλα διαμορφωμένες αίθουσες με

πετρώματα - απολιθώματα από το γεωλογικό μας παρελθόν, βιομηχανικά υλικά και κλιματολογικά στοιχεία, αλλά και χαρακτηριστικά δείγματα από τη χλωρίδα και πανίδα της ευρύτερης περιοχής!

 

MEΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

2014-03-10 19:50

Οι άνθρωποι μετακινούμαστε από τον ένα τόπο στον άλλο με τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφέρουμε τα προϊόντα μας με τα μέσα συγκοινωνίας. Τα μέσα αυτά κινούνται στη στεριά, στο αέρα και στη θάλασσα και είναι διαφόρων ειδών.

Με τους μαθητές μας δουλέψαμε στην αναγνώριση όλων των μέσων μεταφοράς και την κατάταξή τους σε κατηγορίες, ξηράς, αέρα και θαλάσσης.

 

Με το πρόγραμμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής οι βασικοί στόχοι , που τίθενται είναι να μάθουν οι μαθητές να κυκλοφορούν σωστά ως πεζοί, να μάθουν τι σημαίνουν τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να καταλάβουν πως πρέπει να συμπεριφέρονται στο δρόμο και στο αυτοκίνητο και τέλος να μάθουν τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν με το ποδήλατό τους ή όταν χρησιμοποιούν πατίνια.

Γενικότερος στόχος μας ήταν να ευαισθητοποιηθούν, να ενεργοποιηθούν και να κατανοήσουν τους βασικούς κανόνες της οδικής ασφάλειας, γιατί όσο πιο μικρό το παιδί αποκτήσει θετική οδική συμπεριφορά, τόσο καλύτερα θα συμπεριφέρεται σαν ενήλικας, έτσι ώστε να προβλεφτούν αλλά και να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.

Πραγματοποιήσαμε και εκπαιδευτική εκδρομή στο χωριό των Βοριζίων, όπου παρατηρήσαμε όλες τις πινακίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και παίξαμε εκπαιδευτικό επιδαπέδιο παιχνίδι:

Η ΕΛΙΑ

2014-03-10 19:08

 

Δέντρο αειθαλές, ζει πάνω από 1000 χρόνια. Ευδοκιμεί στο γλυκό κλίμα της πατρίδας μας και σε άλλες χώρες της Μεσογείου. Καλλιεργείται στη χώρα μας από τα πανάρχαια χρόνια.

 

Ήταν το ιερό δέντρο της θεάς Αθηνάς και σύμβολο της νίκης και της ειρήνης. Με στεφάνι ελιάς (κότινος), στεφάνωναν τους νικητές των Ολυμπιακών αγώνων. Κλαδί ελιάς κρατούσε το περιστέρι του Νώε, όταν γύρισε πίσω στην Κιβωτό.

 

Ο καρπός της ελιάς ξεχωρίζεται σε 3 μέρη, την εξωτερική φλούδα, το σαρκώδες μέρος, που έχει το λάδι και το σκληρό πυρήνα. Το μάζεμα του καρπού της ελιάς ξεκινά τον Νοέμβριο. Από αυτόν βγάζουμε το λάδι, μια θρεπτική και υγιεινή τροφή. Ο φοβερότερος εχθρός της ελιάς είναι ο δάκος.

 

Το  τμήμα της Γ΄ - Δ΄ Δημοτικού, με υπέυθυνη εκπαιδευτικό την Κ. Καψάλη Άννα, ασχολήθηκε ενδελεχώς με το θέμα της ελιάς και παρακάτω μπορείτε να απολαύσετε το αποτέλεσμα της ερευνάς τους:

Και μερικές συνταγές με απαραίτητο συστατικό το λάδι:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

2014-02-12 23:04

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΡΙΖΙΩΝ ΑΦΙΕΡΩΣΑΜΕ ΧΡΟΝΟ

 ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ.

Τι είναι ο ενδοσχολικος εκφοβισμός;

Ένας μαθητής εκφοβίζει όταν χωρίς λόγο και για μεγάλο διάστημα επιτίθεται σε συμμαθητές του με σκοπό να τους προκαλέσει σωματικό ή ψυχικό πόνο. Ο εκφοβισμός ανάμεσα στους μαθητές μπορεί να πάρει διάφορες μορφές.

Πώς εκδηλώνεται;

·         χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμούς, μπουνιές, χτυπήματα

·         βρισιές, προσβολές, απειλές και κοροϊδίες

·         καταστροφή προσωπικών αντικειμένων και κλοπές

·         αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες

Τι μπορείς να κάνεις;

Μπορεί να είναι δελεαστικό το να εκδικηθείς το παιδί που σε εκφοβίζει. Αλλά αυτό σίγουρα δεν είναι η λύση γιατί αυτή η συμπεριφορά θα προκαλέσει και άλλη βία.

Ο καλύτερος τρόπος είναι να αποχωρίσεις από το περιστατικό, να είσαι μαζί με άλλα παιδιά και να ενημερώσεις έναν ενήλικα (δάσκαλο και/ή γονέα)   

 Αυτοί είναι κάποιοι τρόποι για να χειριστείς τον εκφοβισμό.

·         Ενημέρωσε έναν ενήλικα. Δάσκαλοι, διευθυντές και γονείς όλοι μπορούν να βοηθήσουν στο να σταματήσει ο εκφοβισμός.

·         Να αποφεύγειςτο παιδί που σε εκφοβίζει και έχε πάντα μαζί σου ένα φίλο σου. Κάνε μια προσπάθεια να είσαι πάντα με ένα φίλο σου ή με μια παρέα. Κάνε και εσύ το ίδιο για κάποιο άλλο παιδί που μπορεί να είναι και αυτό θύμα εκφοβισμού.

·         Κράτα το θυμό σου. Είναι φυσικό να θυμώνεις, αλλά τα παιδιά που εκφοβίζουν  λαμβάνουν ικανοποίηση από αυτό. Στο βαθμό που μπορείς κάνε μια προσπάθεια να μην δείχνεις ότι έχεις θυμώσει.

·         Απομακρύνσου και αγνόησε το παιδί που σε εκφοβίζει. Πες του ξεκάθαρα να σταματήσει αμέσως και απομακρύνσου. Όταν αγνοείς τον εκφοβιστή αυτό σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι και δεν σε νοιάζει. Τελικά ο εκφοβιστής θα σταματήσει να σε εκφοβίζει, όταν βλέπει ότι δεν του δίνεις σημασία.

·         Να θυμάσαι ότι , δεν φταις εσύ! Και να μην νιώθεις ντροπή για αυτό που σου συμβαίνει.

Αφού μιλήσαμε για την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, τις αιτίες και την αντιμετώπισή του, ακούσαμε δύο παραμύθια με τίτλο 

"Τα μπαλόνια της φιλίας" και "Μόνα η χελώνα"

Μπορείτε να τα ακούσετε και εσείς στο youtube στους παρακάτω υπερσυνδέσμους:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ)

2014-02-12 23:26

Επίσης παρακολουθήσαμε διάφορα, πολύ ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά βίντεο

και στη συνέχεια προβήκαμε σε διάφορες βιωματικές δράσεις: 

 

Τα βίντεο, που παρακολουθήσαμε μπορείτε και εσείς να τα δείτε παρακάτω:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ - ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ

2014-02-18 23:22

Στα πλαίσια της εβδομάδας δράχεων κατά της σχολικής βίας και του ενδοσχολικού εκφοβισμού, λάβαμε μέρος και στο διαγωνισμό κατασκευής αφίσας για το Παρατηρητήριο ενάντια στη σχολική βία .

Το έργο που επιλέξαμε (ένα από κάθε σχολική μονάδα)

ανήκει στην Φραγκιαδάλη Αγλαία, μαθήτρια της Ε΄ Δημοτικού

και μπορείτε να το δείτε παρακάτω:

 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

2013-12-29 23:57

20 Νοεμβρίου

2013-12-29 23:23
 

Όλα τα παιδιά έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις, το Σύνταγμα και τους νόμους.

Το σημαντικότερο κείμενο για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι 

η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΟΗΕ.

Η Σύμβαση αυτή, που υπογράφτηκε στις 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ το 1989 από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. 

Το 1992 έγινε νόμος και στην χώρα μας (νόμος 2101/92).

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει 

τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:

•Προστασία  (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)
•Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)
•Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)
 

Η UNICEF καθοδηγείται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και αγωνίζεται να καταστήσει τα δικαιώματα των παιδιών ως αταλάντευτες ηθικές αρχές και διεθνές πρότυπο συμπεριφοράς. 

Σήμερα, 193 χώρες έχουν επικυρώσει τη Σύμβαση.

Η Γ΄- Δ  Δημοτικού του σχολείου μας ασχολήθηκε ενδελεχώς με το παραπάνω θέμα και δημιούργησαν  την παρακάτω αφίσα.

 

 

  Επίσης αποτύπωσαν τις σκέψεις τους και στο τοίχο της τάξης τους. 

Απολαύστε τις εικόνες:

 

 

ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

2013-12-30 00:02

 

 

    Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται

κάθε χρόνο την 31η   Οκτωβρίου,

σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών  Ταμιευτηρίων,

που έγινε  στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου  1924. 

Αποταμίευση σημαίνει να περιορίζουμε την κατανάλωση του σήμερα, 

για  να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις ανάγκες του αύριο…

 

Ο άνθρωπος από τότε που εμφανίστηκε στη γη, είχε το ένστικτο της  αυτοσυντήρησης και αυτό τον οδήγησε στην αποταμίευση για να επιβιώσει.

 

Η αρχή έγινε με τρόφιμα και σιγά-σιγά μέσα στους αιώνες άρχισε να  αποταμιεύει και άλλα πράγματα όπως για παράδειγμα ρούχα.

Στο σχολείο οι μαθητές μαθαίνουν για την αξία της αποταμίευσης, ειδικά στην σημερινή εποχή που διανύουμε, και αναγνωρίζουν τη σημασία της στην  καθημερινότητά μας. Μαθαίνουν πως πρέπει να διαχειριζόμαστε σωστά τα  χρήματα που διαθέτουμε και να μην προβαίνουμε σε υπερκαταναλωτισμό.

Μιλήσαμε για παροιμίες που ταιριάζουν στην ημέρα αποταμίευσης.

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

•Βάλε το χέρι σου δυο φορές στη δραχμή πριν την αποχωριστείς.
• Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν.
• Φύλαξέ με σήμερα για να με έχεις αύριο.
• Μάζευε κι ας είναι ρώγες .
• Φασούλι , το φασούλι γεμίζει το σακούλι.
 

και κάναμε φυσικά και την αντίστοιχη κατασκευή:

 

 

Φτιάξαμε και τους δικούς μας κουμπαράδες: